Collectebonnen bestellen Collectebonnen bestellen

Tijdens onze kerkdiensten wordt er voor drie doelen gecollecteerd. In de dienst wordt bij de afkondigingen gemeld waarvoor de collectes bestemd zijn. Uw bijdrage voor deze doelen kunt u contant geven in de schalen die bij de uitgang staan of door het gebruiken van de Givt-app. U kunt daarvoor ook collectebonnen gebruiken. Dat biedt een aantal voordelen.

Waarom collectebonnen?
Allereerst kunt u giften in contant geld niet aftrekken van de belasting. Als u collectebonnen of de Givt-app gebruikt, kan dat wel. Het bedrag wordt dan in mindering gebracht op uw belastbaar inkomen. U kunt eenvoudig gebruikmaken van de fiscale regelgeving (onze gemeente is een ANBI-instelling). Een prettige bijkomstigheid is dat u niet elke week muntgeld hoeft te verzamelen. Ook voor de kerk biedt het gebruik van collectebonnen voordeel. Wij moeten bij de bank provisie betalen voor het storten van contant geld. Door het gebruik van collectebonnen voorkomen we deze kosten.

Hoe schaft u collectebonnen aan?
U kunt de bonnen kopen met een waarde van € 20,00 per kaart (€ 1,00 per bon: 20 bonnen). U bestelt de bonnen door overmaking van het totaalbedrag (€ 20,00 of een veelvoud daarvan) op rekening NL72 SNSB 0446 5495 17 ten name van Gereformeerde Kerk Haren. Als het geld is overgemaakt, worden de collectebonnen zo snel mogelijk bij u thuis bezorgd. Er kan, bijvoorbeeld door vakantie, enige vertraging ontstaan in de bezorging. Daarom adviseren we u om uw nieuwe bonnen op tijd te bestellen: ongeveer 2 tot 3 weken voordat u uw laatste bonnen heeft gebruikt. U heeft dan altijd voldoende voorraad. Collectebonnen zijn onbeperkt geldig.

Vragen?
Mocht u een vraag hebben over het gebruik van de collectebonnen kunt u mailen naar: bijdragen@gorechtkerk.nl.