Waarnemend, uit Roden Waarnemend, uit Roden
Het was begin dit jaar al weer vijf jaar geleden dat ik vanaf januari 2019 mocht waarnemen gedurende de vacaturetijd die ontstond na het vertrek van ds. Marja de Jager.
Door het uitvallen van ds. Ybo Buurma schiet ik nu ds. Michiel Pronk te hulp, zodat met name de mensen uit de wijken van ds. Buurma weer de pastorale aandacht krijgen die ze verdienen, uiteraard in de hoop dat Ybo me straks weer kan aflossen.
Wat mijn beschikbaarheid betreft het volgende: op dinsdag, woensdag en donderdag ben ik beschikbaar voor pastoraat binnen de Dorpskerk en de Gorechtkerk.
We verdelen de beschikbare tijd zo, dat ik ongeveer 2 dagen in de Dorpskerk werk en 1 dag in de Gorechtkerk.
Het kan gebeuren dat u graag op maandag of vrijdag hoort of ik eens langs kan komen, belt u gerust en spreek zo nodig uw telefoonnummer in op ons antwoordapparaat, dan reageer ik wel weer.

Ik ben bereikbaar op telefoonnummer 050-5017124 of per e-mail.

Met een hartelijke groet,
ds. Harm Jan Meijer

Vanuit Haren Vanuit Haren
Bij de dienst
Op 2 juni is er een dienst die voorbereid is met een groepje gemeenteleden. Het thema is ‘rust’ naar aanleiding van Marcus 2:23 – 3:6. In dat gedeelte wordt verteld over Jezus’ leerlingen die op Sabbat aren plukken en over Jezus die juist op die dag iemand geneest.

Handelingen 6:1-7 is de lezing op 9 juni. Het is het verhaal over dat in de vroegchristelijke gemeente gemerkt wordt dat bepaalde taken blijven liggen. Daarop worden zeven helpers aangesteld.

Tot slot
‘Kun je je successen vieren?’, het was een vraag die pas naar voren kwam in een gesprek. Het is een boeiende vraag, want vaak kunnen wij wel benoemen wat er mis is, maar wijden wij minder woorden aan wat er goed gaat. Het benoemen van successen of van datgene waarvoor je dankbaar bent, zorgt wel voor een goed gevoel. Daarom zou ik u willen uitnodigen om te bedenken welk succes u zou willen vieren.

Hartelijke groet,
Michiel Pronk