Taakgroep Kliederkerk Taakgroep Kliederkerk
Kliederkerk is een creatieve, speelse vorm van kerk-zijn. Kliederkerk is voor alle leeftijden maar richt zich specifiek op ouders met jonge kinderen tot en met de basisschoolleeftijd.

Tijdens Kliederkerk staat een Bijbelverhaal of Bijbels thema centraal. Samen worden deze verhalen op creatieve wijze ontdekt en verwerkt. Dat is zichtbaar in de momenten van samen ontdekken en samen vieren. Zo ontstaat er verdieping in de gemeenschap met elkaar en met God.

Een belangrijke andere doelstelling van Kliederkerk is de onderlinge ontmoeting. Daarom staat gastvrijheid hoog in het vaandel. Kliederkerk zorgt voor een sfeer waarin mensen zich welkom en veilig voelen, zodat er ruimte ontstaat waarin ze kunnen groeien. Dit wordt zichtbaar in een warm welkom en in het samen eten.

Daarom bestaat Kliederkerk uit drie onderdelen:
  • het samen ontdekken via creatieve en sportieve activiteiten;
  • het samen vieren - een korte viering voor alle deelnemers;
  • het samen eten.

Het hele programma duurt twee uur. Voor aanvang is er een vrije inloop van een kwartier.
Wij hopen dat Kliederkerk in onze gemeente kan uitgroeien tot een aanvullende en aansprekende vorm van kerk-zijn.

Contact: kliederkerk@gorechtkerk.nl