ds. Ybo Buurma ds. Ybo Buurma

Als een van de twee predikanten van de Gorechtkerk stel ik mij graag even aan u en jou voor. Sinds 2017 werk ik voor 50% in deze mooie kerkgemeenschap en woon en leef ik in Eelderwolde. Ik ben geboren in Winsum, heb gestudeerd aan de Rijksuniversiteit van Groningen, ben getrouwd en heb drie inmiddels volwassen kinderen.

Mijn predikantsleven ben ik in 1990 begonnen in de Hervormde gemeente Ten Boer, St. Annen en Woltersum. Daarna ben ik vanaf 2005 predikant geweest in de Hervormde Gemeente van Zuidhorn. De Gorechtkerk ervaar ik als een dynamische en betrokken kerkplek, waar ruimte is voor diversiteit in geloofsbeleving en waar mensen hartelijk naar elkaar omzien. Daaraan hoop ik ook een bijdrage te kunnen leveren.

Met hartelijke groet,
Ds. Ybo Buurma

Vanwege ziekteverlof is Ds. Ybo Buurma op dit moment niet beschikbaar.

Gemeenteleden van de secties 1, 2, 3, 4, 5 en 11 kunnen bij bv ziekte contact opnemen met hun sectieouderling of contactpersoon.
Het overlijden van een gemeentelid uit deze secties kan gemeld worden bij de contacttelefoon: 06-51292161.

ds. Michiel Pronk ds. Michiel Pronk

Sinds april 2020 ben ik als predikant (voltijds) aan deze gemeente verbonden. Hiervoor hebben wij tien jaar in Leens gewoond, waar ik predikant was van de Protestantse Gemeente Leens – Mensingeweer. Twee van onze drie kinderen zijn daar geboren. De oudste is geboren in Den Haag en dat is meer de omgeving waar wij vandaan komen. Mijn vrouw is opgegroeid in Den Haag, ikzelf in Zwijndrecht. Onze studie hebben wij gedaan in Leiden.

Aan deze gemeente wil ik mijn bijdrage leveren, omdat geloven zoals dat vorm krijgt in een kerkelijke gemeente voor mij heel belangrijk is. Geloven doe je niet alleen, maar samen. Je bent op elkaar betrokken, samen belijd je het geloof en met elkaar geven wij vorm aan onze diaconale roeping.

Ik hoop dat wij zo de komende jaren samen bouwen aan de gemeente van Christus.

Hartelijke groet,

Ds. Michiel Pronk