Hemelvaartspelgrimage op donderdag 9 mei 2024 Hemelvaartspelgrimage op donderdag 9 mei 2024
Ook dit jaar is er op Hemelvaartsdag weer een pelgrimage.
Van de Dorpskerk in Haren lopen we via Glimmen naar de Bartholomeuskerk in Noordlaren.
Op Hemelvaartsdag gaat de zon op om 05:45 uur. Het is dan ook al lang licht wanneer we om 06:00 uur bijeenkomen in de oude kerk van Haren voor een kort ochtendgebed.
Aansluitend lopen we, onder begeleiding van onze bioloog en kenner van het landschap Alco van Klinken, via altijd weer verrassende wegen en paden richting Glimmen.
Ondertussen genieten we van de mooie natuur om ons heen en het gezang van de vogels op dit vroege tijdstip.
Zo rond 07:45 uur staat een ontbijt voor ons klaar in de zaal bij de Trefpuntkerk in Glimmen.
Daarna wandelen we via de Besloten Venen en het Noordlaarderbos verder in de richting van Noordlaren. Daar gaat ds. Michiel Pronk om 10:00 uur voor in de afsluitende Hemelvaartsdienst.

Iedereen, jong en oud, is welkom voor deze Hemelvaartspelgrimage.
De totale loopafstand van de Dorpskerk naar de Bartholomeuskerk bedraagt, via de geplande route, ongeveer 10 kilometer.
Men kan eventueel ook een deel van de pelgrimsroute meelopen of alleen mee ontbijten in Glimmen.
Zij die daar per auto komen, kunnen desgevraagd na het ontbijt één of meer pelgrims meenemen naar de dienst in Noordlaren.
Na afloop van de Hemelvaartsdienst is er vast wel iemand bereid om even langs de Dorpskerk te rijden om de daar eerder geparkeerde fietsen of auto’s weer op te halen.
Om te weten met hoeveel personen we ontbijten, kunt u intekenen op een lijst die in de deelnemende kerken ligt.
Desgewenst kunt u zich ook per mail aanmelden bij één van de volgende personen: Alco van Klinken, Dick Vos of Henk Wijnmaalen.
Een goede pelgrimage gewenst en tot Hemelvaartsdag!